FANDOM

Kuroshitsuji 05-077.jpg
Shinigami (死神) jest bogiem śmierci. Nazywany bywa także żniwiażem. Shinigami tyczy się zarówno jednego boga, jak i kilku, gdyż jest to japońskie pojęcie. W tym języku nie ma rozróżnienia na liczbę pojedynczą lub mnogą. Shinigami muszą dokonywać przeglądu osób, które niedługo umrą, zgodnie z wykazem dusz do odzyskania. Należy sprawdzić każdy zapis filmowy osoby kosą śmierci.

CeleEdytuj

Zadaniem shinigami jest zabieranie dusz ludzi, którym pisana jest śmierć. Nazwiska takich osób umieszczane są w księgach, wraz ze zdjęciem i kilkoma innymi istotnymi informacjami.

MetodyEdytuj

Do zabierania dusz (wydzierania ich z ciał), służą kosy. Kosa boga śmierci jest jego narzędziem pracy, dlatego też każdy ma własną. Kosy różnią się od siebie wyglądem oraz zasadą działania, jednak wszystkie zostały stworzone w jednym, konkretnym celu.

Zasady działaniaEdytuj

NagranieEdytuj

Shinigami nim definitywnie uśmiercą kogoś przeglądają jego nagranie, czyli film o całym życiu nieszczęśnika. Jeśli żniwiarz uzna, że ta osoba jest w stanie zrobić coś dla świata może darować mu życie i pozwolić je kontynuować.

OkularyEdytuj

Shinigami noszą okulary nie ze względu na mądry wygląd, ale dlatego, że pozwalają mu one lepiej ocenić duszę.

"Tylko shinigami'm, którzy znają znaczenie życia będą przyznawane okulary shinigami. Okulary życia." ~ William T. Spears

Zabieranie duszyEdytuj

Po ocenieniu danej osoby i wydaniu wyroku shinigami za pomocą kosy zabiera jej duszę, kończąc tym samym nagranie. Jeśli nagranie zostanie w sztuczny sposób przedłużone (co jest niedopuszczalne!) powstanie zombie.

Ciekawostki Edytuj

Ludzie, którzy popełnili samobójstwo, stają się Mrocznymi Żniwiarzami. Muszą pracować jako Shinigami aż do dnia, kiedy jest to im to darowane, muszą ciężko pracować i stale obserwować zgony ludzi.

Wszyscy Shinigami mają zielono-żółte oczy.

Shinigami bez okularów nazywani są "Dezerterami".

Shinigami są poważnymi krótkowidzami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki