FANDOM

Hourglass.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Faster Shi.
Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).
Charles Grey

Charles Grey.jpg

Charles Grey kolor.jpg

Płeć

Mężczyzna

Rasa

Człowiek

Zajęcie

Lokaj i sekretarz Jej Królewskiej Mości

Debiut: manga

Tom 8, Rozdział 35

Hrabia Charles Grey to lokaj Jej Wysokości. Wraz z Phipps'em działają pod kryptonimem "Podwójny Charles".[1]

WyglądEdytuj

Okładka 11 tomu.jpg

Wygląd Charles'a uwieczniony na okładce tomu 11

Charles jest średniego wzrostu mężczyzną o niezwykle bladej cerze. Posiada srebrne włosy, których długość jest różna; z przodu pasma są zdecydowanie krótsze od pasm z tyłu, choć długość każdego kosmyka jest dość duża jak na jego płeć. Ma także twarz o delikatnych rysach. Nad jego szarymi oczami zdobionymi przez naturalnie długie rzęsy znajdują się cienkie brwi.

Zazwyczaj ubiera się jak na lokaja Jej Wysokości przystało. Dumnie nosi biały płaszcz z długim kołnierzem, którego rękawy zdobione są czarną nicią i tego samego koloru guzikami, na którym przypina oliwkową wstążkę z kryształową brożką przyozdobioną srebrnym łańcuszkiem. Pod spód wkłada czarną koszulę zdobioną przy zakończeniach oryginalnym jasnym wzorem. Na nogi zakłada spodnie dopasowane do pozostałej części uniformu, dodatkowo wyposażając je w czarny pas do którego przymocowana jest pochwa, w której chowa swoją żelazną szpadę ze złotą rękojeścią. Ponadto nosi też buty do kolan, które zakończone są ciemnymi kokardami.

OsobowośćEdytuj

Grey wręcza Hrabiemu list.jpg

Entuzjazm Charles'a do jego pracy

Jak każdy lokaj wydaje się być całkowicie oddany swojemu władcy, co w jego przypadku jest także ogromnym zaszczytem, gdyż służy samej królowej. Z resztą ta cecha nie jest też w jego zawodzie czymś nadzwyczajnym, to raczej norma. Podobnie tak jak Phipps stara się osiągnąć stopień perfekcji w każdej wykonywanej przez niego czynności. Otwarcie można rzec, iż udaje mu się to, co zdaje się szczególnie fascynujące, kiedy dodamy do tego także ten fakt iż Charles jest zwykłym człowiekiem. Zdaje się być pracoholikiem. Uwielbia każdy rodzaj zleceń zadanych mu przez królową, nie ważne czy musi misję wykonać sam czy z pomocą kogoś zaufanego. Każdy rozkaz wykonuje z niezwykłym optymizmem, co nie zawsze wskazane jest w danej sytuacji.
Grey żartuje z morderstw.jpg

Niepoważne podejście Charles'a

Podczas wydarzeń w Posiadłości Phantomhive zdawał się być najmniej przejętą osobą ze wszystkich. Spoglądał na wszystkie morderstwa jak na żarty, od czasu do czasu rzucał bezpodstawnie oskarżenia w kierunku losowych osób. Mimo iż często oglądał miejsca zdarzeń i doglądał obrażeń zadanych ofiarom nie był zbytnio zaangażowany w przebieg śledztwa. Nie wyglądał też na w żaden sposób zestresowanego całą sytuacją człowieka, jakby z góry wiedział kto jest sprawcą i że jemu nic tak naprawdę nie grozi. Specjalnie prowokował pozostałych gości do kłótni między sobą, by oczyścić się z wszelkich podejrzeń dotyczących zbrodni, co tylko potwierdziło jak sprytnym człowiekiem jest Grey. Podczas gdy okazało się, że lord Siemens został zamordowany na jego twarzy w przeciwieństwie do pozostałych osób nie pojawiło się zaskoczenie, co już wtedy mogło rzucić cień podejrzenia na jego osobę.

Charles Sadysta.jpg

Sadystyczna natura Charles'a

W rzeczywistości Charles jest osobą o sadystycznym toku myślenia. Bardzo zawiódł się w chwili, kiedy hrabia Phantomhive niesłusznie oskarżył Woodley'a o całą aferę w jego posiadłości twierdząc, że chciał się jeszcze z nim pobawić. Z resztą w tym momencie nie ukazał on po raz pierwszy swego prawdziwego oblicza. Można było je ujrzeć już na początku, kiedy Grey łatwo wdaje się w bójkę z Maylene, a następnie z Baldroy'em, którą przerwał Sebastian. Sadyzm w jego osobowości widoczny był przede wszystkim w chwili, kiedy z zimną krwią i bez wyrzutów sumienia wymierzał śmiertelny cios Michaelisowi.

Występy w mandzeEdytuj

Noah's Ark CircusEdytuj

Brown, Phipps i Grey obserwują Posiadłość Kelvin.png

Grey i pozostali

Początkowo udaje się wraz z John'em Brown'em i Charles'em Phipps'em obserwować jak płonie Posiadłość Kelvin, choć wtedy jego nazwisko nie zostało jeszcze ujawnione. Skarży się wówczas o to, że mogą być wezwani na rozmowę z tego powodu, lecz Phipps wtrąca się i informuje, iż są tutaj by udokumentować aferę i zgłosić jej przebieg do Jej Wysokości. Wtedy Charles dodaje także, że wszystko poszło zgodnie z jej wolą.

Morderstwa w Posiadłości PhantomhiveEdytuj

"Podwójny Charles" wtargnął niespodziewanie do posiadłości hrabiego Phantomhive. Na pytanie kim są można byłoby odnieść wrażenie, że Grey ma zamiar przedstawić się w możliwie kulturalny i przyjazny sposób, jednakże to tylko pozory.
Grey i Phipps wkraczają do Posiadłości Phantomhive.jpg

Grey i Phipps odwiedzają hrabiego

Już po krótkiej chwili wdaje się w bójkę z Maylene. Wydaje się być zachwycony w momencie, kiedy okazuje się, że dziewczyna używa na raz dwóch pistoletów, lecz po krótkim upływie czasu przechodzi do walki w zwarciu informując pokojówkę, że w tej walce to on ma przewagę. Wtedy bordowowłosej zaczyna bronić Baldroy, który o włos nie został zraniony przez ostrą szpadę Greya. Na szczęście w odpowiedni momencie włącza się Sebastian, który zwinnym kamerdynerskim ruchem sprawia, iż na ostrze nabija się ptyś do tej pory leżący spokojnie na srebrnej tacy. W tym właśnie momencie dwójka mężczyzn postanawia przedstawić się czarnowłosemu. Później srebrnowłosy sługa Jej Wysokości pokazuje list mówiąc, że ma on i Phipps mają go dostarczyć do panicza.[2]

W końcu Sebastian dopuszcza dwójkę mężczyzn do panicza, aby mogli szerzej objaśnić mu treść listu od Jej Wysokości. Okazuje się, że Phantomhive dostał misję by zorganizować za dwa tygodnie bankiet w swojej posiadłości, na którym pojawi się "gość honorowy" z Niemiec będący dalekim krewnym Wiktorii. Miał przybyć do Anglii jako "fabryki świata" by dyskutować o biznesie i literaturze, dlatego towarzystwo miało być odpowiednio dobrane pod jego wymagania. Jak twierdził Phipps Jej Królewska Mość wybrała Ciela dlatego, iż jego firma znana jest na całym świecie, a ponadto posiadał on rozległe kontakty, dlatego zaproszenie odpowiednich gości nie powinno w jego przypadku stanowić największego problemu. W tym momencie hrabia wyczuł cień podejrzenia w rozmowie z sekretarzem twierdząc, że jeżeli chodzi o gości królowa nie powinna mieć z tą kwestią problemów. Po chwili dodaje też, że na miejscu Phipps'a bardziej rozważałby swoje słowa. Wtem wtrąca się Charles sugerując, iż poprzedni raport dotyczący barona Kelvina na pewno wzbudził w Wiktorii pewne wątpliwości co do osoby hrabiego. Potem stwierdził też, że bankiet, który ma zorganizować będzie szansą na powrót do dawnej chwały. Następnie dodał, iż w tym poleceniu Jej Wysokość nie spogląda na młodego panicza jak na swojego psa, tylko jak na arystokratę, wypowiadając powiedzenie "noblesse oblige". Kiedy hrabia daje wyraźnie do zrozumienia, iż zrozumiał słowa Greya, mężczyzna już z zupełnie innym nastawieniem i swoim nadzwyczajnym optymizmem informuje, że w bankiecie weźmie udział jako nadzorca. Phantomhive zgadza się, z czego Charles wydaje się być bardzo zadowolony, mówiąc, że wraz z Phipps'em osobiście upewnili się, że nie ma potrzeby sprowadzania większej ilości strażników, gdyż posiadłość jest doskonale chroniona. Potem opuszcza posiadłość wraz z kompanem. [3]

Rejs StatkiemEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jego postać prawdopodobnie bazuje na Sir Charles'ie Gray'u, który był prywatnym sekretarzem Księcia Alberta. Po jego śmierci w 1861 roku został prywatnym sekretarzem Królowej Wiktorii i był nim aż do swojej śmierci w 1870 roku.
  • Na jego cześć została nazwana herbata "earl grey".[4]

OdniesieniaEdytuj

  1. Rozdział 38, strona 16
  2. Rozdział 38, str.6-16
  3. Rozdział 38, str.16-20
  4. Rozdział 39, strona 12

NawigacjaEdytuj

e v Szlachta
Szlachcice: Ciel Phantomhive · Vincent Phantomhive · Rachel Phantomhive · Elizabeth Middleford · Frances Middleford · Edward Middleford · Alexis Leon Middleford · Angelina Durless · Baron Barnett· Lau· Aleister Chamber· Undertaker· Alois Trancy· Arthur Randall· Henry Barrymore · Lady Trancy· Agni· Była głowa rodu Trancy· Edgar Redmond· Maurice Cole · Charles Grey
e v Służba Jej Wysokości
Doradcy: John Brown · Ash Landers(dawniej)
Lokaje: Charles Grey · Charles Phipps · Ash Landers(dawniej)
Sekretarze: Charles Grey · Charles Phipps

Więcej z Fandomu

Losowa wiki